کوپه شماره ٧

Wednesday, April 29, 2009

انتخابات آزاد

بارون ریز و آروم داشت روی شیشه پنجره می ریخت و من داشتم البوم vas اعظم علی را گوش می دادم با اون صدای ملایمش و به نوشتن های روزهای آینده ام فکر می کردم که راننده تاکسی صدای رادیوی ماشین را بلند کرد. برنامه ای درباره انتخابات بود ظاهرا و مجری برنامه داشت به اصطلاح خبرها و اظهار نظرهای بعضی از نمایندگان گروه های سیاسی را درباره انتخابات دهم می خواند. صبح خیلی کار داشتم و نرسیده بودم سایت ها رو چک کنم از اون طرف به خاطر مصاحبه مطبوعاتی مجموعه تلویزیونی اشک ها و لبخندها توی شورای تیتر شرکت نکرده بودم و خوب از اخبار انتخاباتی بیخبر بودم. با یک گوش به صدای اعظم علی گوش می کردم و گوش دیگه ام به طرف رادیو بود ببینم چه خبر. نکته جالبی در این برنامه خبری و شایدم ترکیبی بود اسمش انتخابات بی سانسور یا چیزی توی این مایه ها بود و از رادیو گفتگو پخش می شد آن هم نگاه سیاسی حمایت از جناح اصولگرا بود. در طول برنامه ی حدود ده دقیقه که شامل خواندن بیشتر از 10 تا اظهار نظر بود حتی یک بار اسم کروبی و میرحسین موسوی نیامد. به جاش حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد و البته اجماعی بود که برای انتخاب یک کاندید داشتند. یکی دو خبرهم که درباره اصلاح طلبا خوند که اونم ماحصلش این بود که اختلاف در جبهه آن ها بشدت به چشم می خورد و هیچ کدام از احزاب این گروه به اجماع نرسیدند. میان شنیدن این خبرها به یاد شعارهای آقایان افتادم که دائما در برگزاری انتخابات آزاد تاکید می کنند و رسانه ملی که اصلا ملی نیست و باز نمی دانم چرا بی ربط به یاد حرف های حسن فتحی افتادم که قرار بود در نشست مطبوعاتی بعد از ظهر درباره سانسورهای سریالش بگه و این انتقاد به تشکر از مسئولان رسانه ملی تبدیل شد و نفهمیدیم که اگر مسئولان صدا و سیما این قدر سعه صدر داشتند چرا کارگردان شب دهم همش تکرار می کرد باید به هنرمندانی مثل من اعتماد کنند .... بین این دو تا فکر متناقض راننده کانال رادیو را عوض کرد و در نمی دانم کدام از خطوط رادیویی داشت اخبار سفر استانی یکصد و نمی دونم چند هیات دولت را به شیراز می گفت. سفرهایی که اصلا از آن ها بوی انتخاب نمی آید و و... گوشی دوم هدفون را توی آزادم گذاشتم و وجودم را دادم به صدای اعظم علی ....
پ.ن: فقط کمی غر زدم همین. غر زدم و از بارون قدم زدن یک ساعته زیر بارون لذت بردم

posted by farzane Ebrahimzade at 11:07 PM

|

<< Home