کوپه شماره ٧

Wednesday, January 16, 2008

کمی تبلیغ برای خود....



مجله سینما پویا چشم به هم زدنی سه ماهه شد. وسط های تابستون بود که شاهین امین ( دبیر سرویس هنر خبرگزاری میراث فرهنگی) گفت که قرار است یک مجله سینمایی منتشر بشه. خیلی وقت بود که می دونستم یک روز این اتفاق می افته. شاید چون می دونستم دبیرم یک روز به قول خیلی از دوستای سینماییش باز به طرف سینما می ره و توی حوزه ای که سال ها پیش خیلی خوب کار کرده فعالیت مطبوعاتی می کنه. این اتفاق با سینما پویا رخ داد و این مجله بالاخره منتشر شد. این رو به پای تبلیغ یا هر چه دیگه ای بگذارید مهم نیست اما مجله خوبیه. توی این سه شماره نشون داده که حرفه ای بوده. دو شماره بعدی هم درست در زمان مقرر منتشر شد. من از شماره دوم این مجله دارم با بخش سینمای ایران همکاری می کنم. اگرچه حوزه اصلی من توی سال های کار حرفه ای خبری توی حوزه تئاتر بوده نه سینما و حوزه تئاتر رو بیشتر دوست دارم اما حالا که دارم توی این مجله کار می کنم حس می کنم سینما اگرچه شباهت ها و پیوستگی های زیادی با تئاتر و اون یکی حوزه دیگه ام یعنی ادبیات و عکاسی داره اما هر چی باشه یک دریچه تازه ای است. دریچه ای که قبلا کمتر از طریقش به صورت ژورنالیستی بهش فکر کرده بودم. عرصه وسیعیه که مثل ادبیات می تونه دست خبرنگار را برای مانور توی حوزه خبری و ارتباطات باز بذاره. از یک طرف دیگه برای من که تا به حال کمتر توی یک عرصه مطبوعات کاغذی بودم یکسری دلشوره ها و مسائل خودشو داره. سینما پویا یک حس دیگه ام داره. اون هم این که توی این روزهایی که من توی تردید یک تصمیم بزرگ بودم و بالاخره عملیش کردم کمکم کرد تا یک دفعه از محیطی که پنج سال از بهترین سال های عمرم را در آن گذراندم و تجربیات خوبی ازش دارم جدا نشم و دلبستگی بزرگم را داشته باشم. بگذریم. این ها را گفتم که بگم شماره سوم سینما پویا هم منتشر شد. توی این شماره یک مصاحبه خوب با سیمین (فاطمه) معتمد آریا و باران کوثری درباره بازیگران جوان هست که رامک صبحی دبیر بخش سینمای ایران انجام داده. درباره فیلم های در حال ساخت و فیلم های روی اکران هم یک سری مطلب می خونید. تو بخش تلویزیون هم پرونده این شماره درباره رویکرد به فیلم های پزشکی و بخصوص سریال ساعت شنی و حلقه سبز است. راستی تبلیغ کار خودم را نکردم. توی این شماره یک گزارش درباره آماده سازی سینما آزادی دارم که فکر می کنم گزارش بدی نیست. یک چهره خبر هم دارم که درباره محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتره که این روزها در عرصه سینما هم وارد شده. همین طور بخش خبرهای یک ماه گذشته به اضافه بخش یادبود ماه که به اکبر رادی و گرشا رئوفی اختصاص دارد. توی بخش بین الملل هم مطالبی درباره هنرمندان صاحب نامی مثل نیکول کیدمن و تام کروز هست.
در ضمن هر ماه در کنار مجله یک دی وی دی DVD رایگان هم هست که این ماه فیلم ستاره است فریدون جیرانی با بازی امین حیایی و نیکی کریمی است.
پ.ن: کار برای شماره بعدی نشریه هم شروع شده آخه ماه دیگه ویژه نامه جشنواره است.

Labels:

posted by farzane Ebrahimzade at 1:15 AM

|

<< Home