کوپه شماره ٧

Thursday, June 14, 2007

نمايشگاه عکس گروهی بم امروز



آواز خوانده ايم از شهري با نخل هاي استوار و اسكلت هاي آهني نيمه تمام؛‌ شهري محصور در تپه ماهورهاي كوير؛‌ شهري كه سه سال و چهار ماه و چند روز پيش، همپاي برآمدن خورشيد، از حركت ايستاد و جايي ميان زمان متوقف شد.اندوه، آرام آرام از ميان آوارها سربلند كرد،‌ آواز خوان، خزيد زير پوست شهر و شد جزيي از آن. زندگي كه در توقف شهر، مي رفت كه فراموش شود، با شنيدن آواز حزين اندوه، بيدار شد،‌ دويد و باليد و از نو آغاز شد.زندگي اين روزهاي بم،‌ آواز ما است، آويخته بر ديوار هاي گالري لاله در قلب پايتخت، آينه اين روزهاي بم، با نخل هاي استوار و اسكلت هاي آهني نيمه تمام، جدالي ميان اندوه و زندگي.
نمايشگاه عکس گروهي از آثار اميد صالحی - حسين سلمانزاده - حسين فاطمی - محمد خير خواه -محسن شاهمردی - حميد صادقی - علی اکبر شير ژيان - هادی تبريزی - مژگان رمضانی - حامد عبدلی و حسن سربخشيان از تاريخ ۲۹ خرداد ماه در نگارخانه لاله تهران بر پا می گردد. اين نمايشگاه به استثنا جمعه همه روزه تا ۷ تير داير خواهد بود.
این یک دعوت است از همه دوستان برای شرکت در نمایشگاه و آن چه امروز از بم مانده در قاب تصویر عکاسان نام آشنا برای یادآوری حادثه لرزش زمین در سحرگاه پنجم دی 1382، یادآوری سه سال و چندماهی که بر این مردم گذشت و از نیامدن زندگی به آن ها، یادآوری این که این نه خشم طبیعت است که پدیده ای طبیعی است که بارها در خانه و همسایگی ما رخ داده است؛ یادآوری این که ممکن است خانه ما را هم سر بزند و این که به یادمان بماند که آن چه در بم ، اردبیل، رودبار، بویین زهرا ، طبس و ... رخ داد قابل پیشگیری بود و .... ما یعنی گروه عکاسانی که امروز بم را تصویر کرده اند و گروه کوچک بم بمان که برای زنده نگهداشتن خاطره بم گردهم جمع شدند چشمان شما را دعوت می کنیم به دیدن تصاویری که همه این ها را یادآوری ها را تکرار می کند.

Labels:

posted by farzane Ebrahimzade at 9:20 AM

|

<< Home