کوپه شماره ٧

Wednesday, January 10, 2007

ارشاد از نوع جشنواره


این جشنواره تئاتر فجر هم عجیب ما را در گیر خودش کرده هرچند همون طور که توی پست قبلی هم نوشتم اجراهای یکساله است و بیشتر اجراها را دیدیم. امشب رفته بودم تالار چهارسو برای دیدن اجرای نمایش تلخ طلا نوشته و کارگردانی بهروز غریب پور. اقتباسی بود از یک افسانه قدیمی با بازی ایرج راد، نسیم ادبی و صنم صالحی و یک تعداد از بازیگرانی که اسم بعضی هاشون رو می دونم. قبل از اجرا زمانی که توی صف منتظر رفتن توی سالن بودم چیزی دیدم که توی این چند سالی که خبرنگار تئاتر بودم و سال های قبلی که برای دیدن تئاتر می آمدم ندیده بود. دو تا خانم چادری از آن خانم های خیلی خوش اخلاق امر به معروف می کردند. جلوتر از من یک خانمی بود که به جای مانتو یک شنل کوتاه پوشیده بود. خانمه اومد جلو و با تحقیر نگاهش کرد و گفت این چه مانتوی مسخره ایه که پوشیدی. حالا خوبه نذارم بری تئاتر ببینی. بعدم گیر داد شالت چرا عقبه بکش جلو. بعد از اون هم رفت سراغ چند تا دیگر از خانم هایی که ایستاده بودند و به روسریشون گیر داد. البته شبی که برای اجرای اول جشنواره رفته بودم تالار قشقایی هم یک خانمی بود که تذکر می داد اما نه با این برخورد بد. باز حتما بهم می گویید که تو تو ایران زندگی می کنی و باید بهش عادت می کردی آخه بیست و هفت سال گذشته. اما نه من نمی تونم با تحقیر کنار بیام. راستش بعد از اجرا توی یک فرصت خیلی کمی که داشتم می خواستم از حسین پارسایی رئیس مرکز هنرهای نمایشی راجع به این موضوع سئوال کنم. اما منصرف شدم. یادم افتاد من آمدم در یکی از مراکز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اگر تا امروز این وزارت خانه به وظایف خودش عمل نمی کرده دلیل نمی شه. اگه تا امروز فقط دم در تالار وحدت بهت تذکر می دادند چه اشکالی داره حالا داخل تئاتر شهر هم باید رعایت کرد.

Labels:

posted by farzane Ebrahimzade at 11:49 PM

|

<< Home