کوپه شماره ٧

Sunday, November 06, 2005

جايزه گلستان

ديروز شنبه 14 آبان ماه روز اعلام نتایج جایزه عکس کاوه گلستان بود. بعد از ماه ها انتظار عکاس های خبری بالاخره نتیجه کار داوران مشخص شد. محسن صالحی با آن عکس تکان دهنده «جنین در جوی خیابان ولی عصر» برنده تک عکس شد. مهدی قاسمی عکاس پرتلاش ایسنا هم جایزه استعداد برتر را برد. اما در قسمت مجموعه دو تا از همکارای خودم برنده جایزه شدند. پروژه «سمیه» از امید صالحی_ البته امید پارسال هم برنده اصلی بود_ و «قتل در دیباجی» از حسین سلمانزاده . هردوی این عکاس ها همکارم توی خبرگزاری میراث و از عکاسای خوب هستند_ اصلا پارتی بازی نیست اصولا همه همکارای آژانس عکس میراث، استاد حسن سربخشیان، تینای چینی چیان عزیز خودم، حسین کریم زاده، حسن غفاری، فرهاد رنجبران و ارشیا کیانی که چند وقتیه پیش ما نیست، امید صالحی و حسین سلمان زاده خوب هستند _به نظر من حداقل چهار جایزه اول خیلی درست و به جا و نشان از دقت داورای این مسابقه داشت. امروز بعد از ظهر خوبی بود. بعد از ظهر بارانی که پر از خبرهای خوبی بود. هرچند من نتیجه ها را به کمک پشتکار خودم تقریبا از ظهر می دونستم اما قول داده بودم زمانی روی سایت بذارم که مراسم شروع شده باشد. ديروز عصر حرف های فخری خانم گلستان هم خیلی جالب بود. مادر مهربان کاوه گلستان که با متانت همیشگی همه جوون های عکاس را فرزندای خودش دونست. ایشون از انتخاب درست داورا گفتن و از این که از انتقادهایی که از فردا صبح شاید هم از همین حالا شروع شده نترسن که وقتی خود کاوه هم هر بار جایزه ای می برد کلی ازش انتقاد می شد. او یک جمله کلیدی گفت:« این جایزه را ادامه بدهید تا نام کاوه جاودان بماند.» البته نام کاوه با خاطره تصاویرهای ماندگارش و شاگردانی که نسل پرتلاش عکاسان این دوره هستند زنده و جاودان است. ديروز عصر می شد حضورشو در جای جای خانه هنرمندان حس کرد. در آن سه مجموعه ای که در گالری میرمیران بود و البته در عکاسانی که برای نام او آمده بودند و به خاطره نام او در این مسابقه شرکت کرده بودند. در هر صورت شنبه خوبی بود به همه برنده ها بخصوص هر دو همکار و دوست خوبم حسین و امید تبریک می گم. در ضمن اين مطلب را ديشب مي‌خواستم بذارم اما اين بلاگ اسپات قطع بود.

posted by farzane Ebrahimzade at 2:52 PM

|

<< Home